lørdag 5. desember 2009

Det går ikke alltid som man tror


Jeg trodde jeg skulle vært ferdig med arbeidet for lengst. Men det hender realtid innvirker på studietid. Ikke nok med at P.C'n fikk rusk i maskineriet; sannelig fikk ikke jeg det også. Radikale kreftoperasjoner er ikke til å spøke med, særlig når man blir skjært opp uten virksom bedøvelse etter e-coli-infeksjon i buken etter operasjonen. Da kan man få både det ene og det andre av ettersykdommer. Det hender viljen til å gjøre ting er større enn evnen...

Etter denne nokså lange pausen fra studiet, har jeg har nå lest Norsk lærebokhistorie - en kultur- og danningshistorie (2008, red. Dagrun Skjelbred og Bente Aamotsbakken). Her var det flere interessante artikler.
Det store spørsmålet når det gjelder pedagogiske tekster, slik jeg ser det akkurat nå, er hvilke analysemodeller det kan være aktuelt å utvikle og bruke i praksis når man sitter med et tekstprosjekt. Det er både et teoretisk og metodisk spørsmål, med mange mulige svar.

1 kommentar:

Ida WH sa...

Du er i gang igjen! Imponerende. Heia heia! Ida