torsdag 26. mars 2009

Helsefarlig å være uten pc


Nå er jeg seriøst stressa i forbindelse med mastergradsarbeidet. Den 20. mars reklamerte jeg på kjøpet av pc og leverte den inn til service hos forhandleren. Maskinen var snaut 3 måneder gammel. I dag skriver vi 26. mars og jeg har fortsatt ingen pc. Ikke vet jeg hvor lang tid det tar å sette inn et nytt hovedkort - det er visst der feilen ligger -men jeg blir i alle fall ikke ferdig med prosjektet i tide uten pc, så mye er sikkert.
Selv om jeg sitter og prøver å redigere nettsidene med denne eldgamle gelemaskinen, så går det så uendelig langsomt. Og det går ikke å synge inn eller redigere innspillingene på laptopen fordi den bråker og ødelegger innspillingene. Veiledningsmøte er avtalt rett over påske og jeg har ikke noe nytt å komme med, siden alt arbeidet nærmest har stoppet opp siden forrige møte. Det verste er at jeg har arbeidslyst og sitter her og hopper av frustrasjon fordi alt går så seint. Æsj og dobbelt æsj!

Ikke rart legen sier at jeg snart må begynne på betablokkere, dersom blodtrykket mitt ikke går ned før påske. Å være pc-løs er derfor en regelrett helsefarlig situasjon for meg akkurat nå.
Det hjelper ikke med sukker, Julie Andrews!

Ingen kommentarer: