søndag 22. mars 2009

Tempus fugit


Status quo: Ikke fått tilbake pc'n min ennå fra service. Fikk beskjed om at hovedkortet er kaputt. Over 4 uker uten pc er ikke morsomt når man skal skrive og jobbe med mastergradsprosjekt. Alle innspillingene og notene til prosjektet ligger på den andre maskinen, og selv om jeg hele tiden har tatt back-up via en ekstern harddisk, er det problematisk å jobbe med stoffet på denne eldgamle laptopen. Jeg får ikke roet meg til å skrive fagartikkel når det praktiske arbeidet ennå ikke er ferdig. Konsekvens: jeg får ikke jobbet som jeg vil med prosjektet, og er blitt kraftig forsinket i arbeidet.

Og den nye pc'n på 3 mnd er fortstt til service. Uvisst når den er reparert: "Hovedkortet er bestilt" var det eneste jeg fikk vite da jeg kontaktet forhandleren.

"Tempus fugit" som de gamle romerne sa, direkte oversatt til: "Tiden flykter", ikke som vi har oversatt det tl: "Tiden flyr". Selv om den visstnok gjør det også, selv om jeg føler at den kryper i mitt prosjekt...

Ingen kommentarer: