lørdag 10. januar 2009

En milepæl


Nå har jeg nådd en slags milepæl, i det jeg har lagt inn hele utvalget mitt av sanger med både note og melodi på wikispaces/rundsangblogg.

Jeg jobber nå med å synge inn sangmaterialet på nytt og redigere sangene flerstemt. Mange av sangene jeg har spilt inn er helt forferdelige å høre på, og det går ikke alltid like bra med rytmikken fordi jeg må være på milisekundet nøyaktig både i opptaket og i redigeringsprogrammet. Ved gjennomlytting oppdaget jeg til min store skrekk at pulsen "forsvant" på flere av innspillingene. Da ble jo noe av vitsen med å synge kanon borte!

Dette jobber jeg derfor nå med å rette opp og legge inn på nytt etter hvert som jeg blir ferdig. Jeg har også lært en måte å bruke mikrofonen på som gjør at det ikke blir så skarpt ved lytting, målet er jo at det skal være relativt behagelig og brukervennlig å lytte til. Så her gjenstår en god del arbeid.

Foreløpig er prosjektet altså fortsatt under utvikling, utvikling, utvikling....

Selv om jula er på vei ut: Her er en nyinnspilling av en flerstemt julekanon, nå med klapping og en anelse bedre puls enn den forrige: Yule

Ingen kommentarer: