onsdag 21. januar 2009

Your majesty shall mock me. I cannot speak your England.



Sagt med Shakespeare i en norsk omskrivning: "Deres majestet vil håne meg. Jeg kan ikke snakke ditt England".
Det gjelder med andre ord å velge riktig språk - for riktig anledning - for å nå fram til sitt publikum. Jeg sitter og kjenner på at jeg ikke kan det. Velge helt riktig språk. Derfor:

Jeg har igjen skumlest alle innleggene på bloggen her og tar nå så smått opp arbeidet med å finne (eller gjenfinne) vinkling på fagartikkelen. Jeg har laget en prøveproblemstilling som jeg skal tygge mer på:

Praktisk og didaktisk design på web og papir. En sangbok som pedagogisk tekst: Hvordan skiller design av en "sangbok på papir" seg fra design av en "sangbok på nett" ?

Sett i lys av "noe"; et utvidet pedagogisk tekst-perspektiv, gestaltprinsipper, responsteori eller annet (hva er mest aktuelt)?
For å skjønne mer skal jeg lese mer, blant annet om praktisk webdokumentdesign: http://webstyleguide.com/site/index.html

Ingen kommentarer: