onsdag 10. september 2008

Fortsatt skikkelig forkjølet

Jeg hadde store planer om jobbing med prosjektplan og annet tilknyttet prosjektet; men et stort hinder har vært denne influensalignende forkjølelsen som finner meg hostende og harkende i sofaen med pledd, mentholatum og bokser med kleenex. Bihulene er tette, halsen likeså; jeg tror både strupehode, strupelokk og stemmebånd har hovnet til dobbel størrelse i løpet av denne uka. Det positive er at bøkene fra antivariatet har ankommet; så har jeg fått bladd i dem og lest forordene. Men å gjøre ferdig prosjektplan har jeg ikke fått til; det er for mye våt vatt i mitt feberhete hode. Jeg trøster meg med at det meste med tida går over....

Eller hva var det Oscar Wilde en gang sa da han ble angrepet verbalt av en dame for å være en alkoholisert tulling: "JEG, Madame, er full, og det går over; De derimot er dum (og det går ikke over...)"

Sånn omtrentlig sitert....

Ingen kommentarer: