mandag 1. september 2008

Noter i dag og veiledning i morgen

I dag har jeg sittet med noter og lagt inn en hel del kanon på finale notepad. Jeg har tatt ut til sammen 73 kanon i papir, og har laget 10 tegninger. På tross av at sønnen i familien her smittet meg med sår hals, har jeg prøvd å synge kanon med meg selv på Audacity. Det skal jammen litt til å lære seg så mange kanon. Noen er så ferske at jeg bladsynger over stokk og stein. Jeg tenker at jeg kan legge inn det jeg greier, og se hvordan det høres ut, så an jeg øve mer seinere og evt. legge inn nye spor.

Jeg driver fortsatt og lurer på strukturen eller formen på sangboka. Jeg synes det høres vel pretensiøst ut å kalle det for en sangbok; men det er jo det det ser ut til å bli. Hvor mye skriving skal det være i tekst, det er spørsmålet. Synes jeg bør ha med historikk om flerstmmighet, og noe om de musikalske byggesteinene. Men sangteknikk; nei det har jeg begynt å tvile på om jeg skal ha med. Vi får se på veiledningen i morgen om jeg kommer til større klarhet da.

2 kommentarer:

Ida WH sa...

Nå fant jeg dnne bloggen, via kommentaren din, da fikk jeg jo svar på hvor langt du er kommet. Sangteknikk er det skrevet masse om andre steder, av Carl Høgset bl andre, vis heller til det. Spennende å følge med her! Ida

Jorun sa...

Hei, Siri,
God arbeidshøst!

Jorun