torsdag 26. februar 2009

Aldri så galt...


...at det ikke er godt for noe. Jeg får ikke redigert sangene eller innspillingene i sangbasen nå mens pcn min er på service, men jeg får redigert og skrevet nye tekster på andre sider i wikien. Dette arbeidet måtte jeg ha gjort en eller annen gang uansett, så nå passer i grunnen bra. Jeg har gått tilbake tl min egen gamle bærbare pc, selv om den er så gammel at den jobber sakte og med en utpreget gele-følelse, er det den jeg er best kjent med.

Den fancy pcn til sønnen min var fin den, men jeg måtte legge inn alle programmene jeg bruker for musikkrom på nytt, som audacity, finale notepad og snagit. Lettere å bruke den gamle maskinen og laste inn notene for eksempel fra backup-filene i den eksterne harddisken. Et problem er at finale notepad nå i 2009 er et betalingsprogram og at de nye filene som jeg har lagt ut på nettet i betalingsversjon ikke er kompatible med versjone av 2008 som var gratis. Jeg har kjøpt programmet og lastet ned på min nye maskin. Tror ikke denne gamle maskinen tåler flere nedastinger, den har ikke på langt nær så stor kapasitet som min nye. Så det er, for å si det på engelsk, "Bettter to let sleeping dogs lie" enn å forsøke noen nye krumspring.

Jeg har også begynt på en ny versjon av masterartkkelen - sånn i det små - for å se hva jeg nå tenker om prosjektet mitt. Jeg tenker visst best mens jeg slår på tastene på tastaturet.

Ingen kommentarer: