onsdag 17. desember 2008

Dette har jeg jobbet med i dag


Av og til er det godt å stoppe opp og gjøre opp status i arbeidet. I noen dager nå har jeg jobbet med tekstene og design i wiki-sidene. Jeg har laget videoer med noteavspilling og funnet bilder som passer til. Ida gjorde meg dessuten nylig oppmerksom på et verktøy som heter SnagIt. Med dette verktøyet kan man ta bilder av websider og egne bilder og bearbeide dem. Dette har jeg prøvd ut i dag, både med nytt bilde i rundsangbloggen og i dokumentasjon i wikisidene på hvordan man kan lage en kanon. Jammen var det et nyttig redskap, så takk til Ida for tipset!

I denne prosessen har jeg tenkt mye på de mulitimodale aspektene og mulighetene som ligger både i blogg og wiki. Det ville jo være dumt å lage nettsider som bare ligner papirdokumenter. Vondt å lese og lite inspirerende. Derfor har jeg nå forsøkt å jobbe litt mer med det visuelle, og med det å lage små videosnutter. Det er foreløpig ikke helt vellykket, fordi jeg bare har et lite webcamera som jeg fester på et notestativ: veeeldig primitivt. Men jeg skal se hvor langt jeg kan komme med så enkle greier. Innspillingene av stemmen er jo også foretatt på enkleste vis.

Så enkelt at selv mor kan gjøre det! Og når jeg fortsatt har den tanken... nå får jeg lage serinakakedeigen som tenåringen og jeg skal bake ut i morgen.

Ingen kommentarer: