fredag 5. desember 2008

Systematikk og fandens alternativ

I går og i dag har jeg jobbet med å lage om finale notepadfiler til pdf filer. Jeg har deretter lagt dem inn i grid'en på musikkrom-wiki'en. Foreløpig har jeg kommet til bokstaven C (jeg begynte selvsagt på A), og ca 20 filer er lagt ut. Dette arbeidet er rene "slavearbeidet"; det er snakk om rutine og systematikk. Jeg har derfor tatt meg noen avbrudd, der jeg har sunget inn flere lydfiler. Disse er også lagt ut.

Det blir litt mye meg og mitt og min egen stemme på denne måten. Det kan kanskje bli problematisk for prosjektet som helhet; for jeg ser jo i virkeligheten ikke på meg selv som "omnipotent" - selv om det kanskje virker slik på både blogg og wiki. Hvem tror jeg at jeg er, liksom?

På den annen side, kanskje disse tankene bare er et resultat av den internaliserte Janteloven inni meg som "rears its ugly head". Den stemmen som stedig sier: Du må ikke tro du er noe. Blir det du gjør ikke bra, så er det dumt. Blir det bra, så er det også dumt.

Kort sagt: Jeg lider for tiden under det som kalles "Fandens alternativ": Damned if you do, and damned if you don't.

Jeg har derfor tenkt ut noen ideer til hvordan jeg skal jobbe videre, men holder kortene tett intil brystet foreløpig, siden det ikke er sikkert at det lar seg gjøre.

Imens synger jeg Anti-Janteloven-kanon for meg selv for å holde moralen oppe:

Du har noe ingen andre har, ingen er som deg...

Ingen kommentarer: