søndag 2. november 2008

Ferdig med oversettelsen, men ikke med grubleriene

Nå er jeg endelig ferdig med oversettelsen av masteroppgaven min i spesialpedagogikk fra 2007 til engelsk. Puh! Nå kan jeg konsentrere meg om nåværende masteroppgave. Jeg skal lage en powerpoint over dette sangprosjektet som skal vises til torsdag på Blindern også. Jøje meg. Føler meg egentlig litt liten; som en spurv i tranedans, kan jeg vel si.

Får vel lene meg på teori om pedagogiske tekster og multimodal diskurs, da. Først Selander og Skjelbred og deretter Kress og van Leuwens fire strata: Discourse, design, production and distribution. Dette teoriverket kan kanskje brukes for å eksemplifisere analyse av slike multimodale tekster som mitt sangprosjekt kanskje vil bli. Det hører i alle fall til temaet diskursanalyse som er tema for seminaret.

Flere grublerier gjenstår.

Ingen kommentarer: