søndag 30. november 2008

Første søndag i advent - og jeg går i sirkler

Jeg sitter og kikker ut av vinduet og ser at det er et tynt lag av rim på bakken og det er første søndag i advent. Jeg har jobbet intenst med den nye bloggen for å laste inn et notebilde og en lydfil. Det første gikk lett. Det andre medførte at jeg måtte synge sangen inn på nytt i Audicity og bearbeide den der, for så å laste den inn i wiki'en for publisering og deretter kople lenken i bloggen. Og nei, det gikk ikke an å laste rett opp fra maskinen min, slik man skulle tro. Noe var galt med parametrene. Men som jeg har lært før: iherdighet og stahet lønner seg, i alle fall av og til: Jeg fikk det da inn, om ikke akkurat som jeg først hadde tenkt ved et tastetrykk - hverken i bloggen eller på notebildet. Det gjelder å ikke gi opp og gå noen runder med seg selv om mediene; å gå litt i sirkler. Passende roundabout?

Sangen var denne: A round is a circle

Ingen kommentarer: