onsdag 26. november 2008

Jobber, jobber og jobber med design

Nå har jeg sittet pal i flere dager og bare jobbet med innhold og formgivning til nettstedet Rundsanger og kanon. Jeg jobber parallelt med alt mulig, og har strevd en del med selve fonten, som egentlig skulle være lett, men jeg gjorde en dumhet, og det var å endre fonten på sidene fra arial til georgia før jeg var ferdig, og størrelsen også, så nå hopper alle bokstaver og linjer rundt som harer der inne. Blir svimmel av mindre.

Det er design og didaktikk alle veier jeg snur og vender meg; hva slags fakta og innhold skal jeg ha, hvordan skal dette presenteres skriftspråklig og visuelt, hvilke bilder, både levende og døde, kan jeg vel si, skal jeg ta med, og hvordan skal bilder og tekster forankre og avløse hverandre, og ikke minst hva vil jeg fram til? Jeg jobber med meningsnøkler i teksten og tenker på "seeren i oss" (Asplund, P.O), samtidig tenker jeg på kildebruk og etikk og låning av andres materiale. Jeg lurer på om det metodisk sett er gangbart å drive slik...

Per. O. Asplund, Informasjonsdesign: http://www.informasjonsdesign.no/article.php?aid=56),

Ingen kommentarer: